söndag 2 augusti 2009

Vinsten som blev storvinst

Det här inlägget har tidigare publicerats på www.atgidag.se.
Direktlänk till inlägget på atgidag finns HÄR.
__________________________________________________________

Lördag 1 augusti


Varje vecka under Sommartravet har vår samarbetspartner RIX FM haft en tävling där lyssnarna kan vinna en V75-weekend. Den här veckan var det Jörgen som vann och han tog med sig sin före detta jobbarkompis Bosse till Skellefteå.



Förutom en helg i Skellefteå och en dag på travet fick Jörgen och Bosse bord på restaurangen samt vara prisprisutdelare i RIX FM-loppet. Något de var mycket nöjda med redan då.

Men det skulle komma mer.

För när jag höll på att packa ihop mina grejer efter att V75 gått i mål hör jag någon ropa på mig. Jag vänder mig då om och ser Jörgen komma nedför trappen och med armarna i luften berättar han att de hade satt V7an.

Vilken grej! Våra RIX-vinnare kunde därmed åka hem från Skellefteå 300 000 kronor rikare.

Bilderna ovan:
Bild 1: Jörgen delar ut pris till Scargels ägare.
Bild 2: Jörgen och Bosse var ganska tagna och kunde inte riktigt smälta att de vunnit. De var dessutom de enda banspelarna som klarade av sju rätt denna dag.
Bild 3: Det snygga systemet kostade 1080 kronor och innehöll spikar på Scargel och Staro Cold Carat.

Inga kommentarer: